How to run 5 km!

Jag önskade jag kunde säga att det fanns ett magiskt fusk som gör att man blir extra snabb och uthållig. Men tyvärr inte. Hård träning och vilja ligger bakom! Jag har aldrig varit tjejen med bra kondition, aldrig. Tills mitt intresse för träning dök upp och då blev konditionsträning i centrum. Nu går 5 km kanon att springa eller nja det funkar, hehe. Det gäller att smyga sig fram, annars blir man bara besviken och man orkar helt enkelt inte annars, samt att man tappar motivation till att springa. Så mitt första tips är:- Ta det lugnt, låt det ta tidJag började springa nån kilometer på löpband under vintern, blandade med snabb gång och jogga. Sedan ökade jag succesivt den där ynka kilometern till två, tre, fyra och nu fem. Det gäller att öka långsamt. När du känner att du har mer i dig utan att flåsa efter andan, ha svetten rinnande i pannan med ett härligt rött tomatface då ökar du. 

Mina tips:
- Ta det lugnt
- Lyssna på din kropp, om du inte orkar öva då upp dig tills du orkar. Du måste ta hänsyn till vad just du kan.
- Inspireras och inspirera andra. Man blir motiverad av att peppa andra och att få pepp tillbaka.

Man ska alltså inte se ut såhär efter löpturen! :)





Men om man är lite för bra på att ta det lugnt? jag vill se ut som på den där bilden när jag har sprungit...

jag e med

Svar: Vinnare väljer jag i morgon under dagen :)
Frida Eriksson

Bra tips hörru! Tror faktiskt att du har helt rätt. Man ska inte pressa sig och man ska sträva efter att sprida bra anda, då blir det kul och det är det som är det viktigaste :)

Svar: Ja precis, vi har samma åsikt om detta :)
Frida Eriksson




Kom ihåg mig?